Zasady i warunki

Kategorie
 
 
 
Limited Special
Zniżka 5 % na wszystko z kodem BALABIM5
Promocja kończy się za:
 
 
 
 
 

I. Postanowienia wstępne

1. Informacje o sprzedawcy: Ascona Trading s.r.o., z siedzibą w Radlinského 972/3, 05201 Nowa Wieś Spiska, REGON: 50011146, NIP: 2120140066, VAT UE: SK2120140066, wpisany do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Koszycach I, sekcja: Sro, numer akt: 37990 / V (dalej jako „sprzedawca”).

2. Dane kontaktowe sprzedawcy:
• e-mail: info@balabim.pl
• telefon: +48 523 047 838

3. Niniejsze warunki regulują wzajemne prawa i obowiązki między sprzedawcą a osobą fizyczną, która zawiera umowę sprzedaży (dalej jako „kupujący”) za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.balabim.pl (dalej jako „sklep internetowy”).

4. Postanowienia regulaminu stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Odmienne ustalenia w umowie kupna-sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków.

5. Niniejsze warunki i umowa kupna-sprzedaży są zawierane w języku polskim.

6. Niniejsze ogólne warunki (dalej jako „regulamin”) zgodne są  z przepisami ustawy nr 40/1964 Kodeksu cywilnego w obowiązującym brzmieniu (dalej jako „kodeks cywilny”), ustawy nr 250/2007 o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 372/1990  o wykroczeniach wraz z późniejszymi zmianami (dalej jako „ustawa o ochronie konsumentów”), ustawy nr 102/2014 o ochronie konsumenta przy sprzedaży towarów lub świadczenia usług na podstawie umowy zawieranej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianach i uzupełnieniu niektórych przepisów (dalej jako „ustawa o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość”).


II. Towar i ceny

1. Informacje o produktach, orientacyjne terminy dostawy, w tym ceny poszczególnych produktów i ich główne właściwości widnieją w opisach poszczególnych towarów w katalogu sklepu internetowego.

2. Podane ceny produktów uwględniają VAT, wszelkie powiązane opłaty i koszty zwrotu towaru, jeżeli ze względu na swój charakter dany towar nie może zostać zwrócony pocztą. Ceny towarów obowiązują przez cały okres wyświetlania się w sklepie internetowym.

3. Wszelkie prezentacje towarów umieszczone w katalogu sklepu internetowego mają charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna-sprzedaży tych towarów.

4. W sklepie internetowym udostępnione są Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów.

5. Nie ma możliwości łączenia różnych zniżek od ustalonej ceny zakupu towarów, chyba że sprzedający i kupujący uzgodnią inaczej.


III. Sposób zawarcia umowy kupna

1. Zamówienie na towar można złożyć (I) za pośrednictwem konta klienta, po uprzedniej rejestracji w sklepie internetowym lub (II) poprzez wypełnienie formularza zamówienia bez rejestracji.

2. Przed wysłaniem zamówienia kupujący ma możliwość skontrolować i zmienić dane, które podał w zamówieniu. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku Wyślij zamówienie. Dane podane w zamówieniu są uważane przez sprzedającego za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól w formularzu zamówienia i potwierdzenie przez kupującego, że zapoznał się z niniejszym regulaminem.

3. Po otrzymaniu zamówienia sprzedawca prześle kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to uważa się za zawarcie umowy. Do potwierdzenia dołączony jest aktualny regulamin sprzedawcy. Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta poprzez potwierdzenie zamówienia przez sprzedającego na adres e-mail kupującego. Wszystkie zamówienia otrzymane przez sprzedającego są wiążące.

4. Kupujący ma prawo anulować zamówienie e-mailem lub telefonicznie bez podania przyczyny w dowolnym momencie przed wysyłką towaru. W zawiadomieniu o anulowaniu zamówienia Kupujący zobowiązany jest podać numer zamówienia, nazwę, adres e-mail i opis zamówionego towaru.

5. W przypadku gdy sprzedawca nie jest w stanie spełnić któregokolwiek z wymagań określonych w zamówieniu, prześle zmienioną ofertę na adres e-mail kupującego. Zmieniona oferta jest uważana za nowy wzór umowy kupna-sprzedaży. W tym przypadku umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta przez potwierdzenie kupującego przyjęcia oferty sprzedającego wysłane na jego adres e-mail, wskazany w niniejszym regulaminie.

6. W przypadku ewidentnego błędu technicznego ze strony sprzedającego przy podawaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub podczas składania zamówienia, sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru kupującemu za tę ewidentnie błędną cenę. Sprzedawca informuje kupującego o błędzie bez zbędnej zwłoki i przesyła zmienioną ofertę kupującemu na jego adres e-mail. Zmieniona oferta jest uważana za nowy wzór umowy kupna-sprzedaży, w tym przypadku umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta poprzez wysłanie potwierdzenie przyjęcia przez kupującego na adres e-mail sprzedającego.

7. Koszty poniesione przez kupującego podczas korzystania ze środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi sam kupujący. Koszty te nie różnią się od stawki podstawowej.


IV. Konto użytkownika

1. Każdy kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta użytkownika (dalej jako „konto klienta”) na podstawie rejestracji dokonanej w sklepie internetowym. Ze swojego konta klienta kupujący może zamawiać towary. Kupujący może również zamówić towary bez rejestracji, jeśli nie są to produkty, dla których wymagana jest rejestracja w celu ochrony nieletnich.

2. Przy rejestracji konta klienta i przy zamawianiu towarów kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich danych poprawnie i zgodnie z prawdą. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji danych zapisanych na koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane zapisane przez kupującego na koncie klienta i podane przy zamówieniu towaru są uważane przez sprzedającego za prawidłowe.

3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w kwestii informacji potrzebnych do uzyskania dostępu do swojego konta klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta klienta przez osoby trzecie.

4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania na korzystanie z konta klienta osobom trzecim.

5. Sprzedawca może zlikwidować konto użytkownika, zwłaszcza jeśli kupujący nie korzysta ze swojego konta przez długi czas lub jeśli kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna-sprzedaży lub niniejszych warunków.

6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne przez cały czas, szczególnie biorąc pod uwagę niezbędną konserwację sprzętu i oprogramowania sprzedającego czy osób trzecich.


V. Cena zakupu i warunki dostawy

1. Cena towaru i ewentualne koszty związane z dostarczeniem towaru zgodne z umową zakupu mogą zostać uiszczone przez kupującego za pomocą płatności gotówkowej, karty podarunkowej, za pobraniem w miejscu dostawy towaru, za pobraniem za pośrednictwem firmy oferującej usługi pocztowe, przelewem bezgotówkowym na konto sprzedającego lub kartą z wykorzystaniem bramki płatności online.

2. Kupujący jest zobowiązany do opłacenia ceny zakupu oraz kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. Jeśli w dalszej części wyraźnie nie zaznaczono inaczej, cena zakupu rozumiana jest również jako koszty związane z dostawą towarów.

3. W przypadku płatności gotówką cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cenę zakupu należy opłacić w ciągu 7 dni od zawarcia umowy kupna-sprzedaży. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy płatności elektronicznych. W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty ceny zakupu przez kupującego jest spełniony w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedawcy.

4. W przypadku płatności kartą podarunkową wartość karty podarunkowej zostanie odliczona od ceny towaru. Warunki korzystania z karty podarunkowej:
• kartę podarunkową można wykorzystać tylko raz podczas zakupów towaru w sklepie internetowym balabim.pl,
• karta jest ważna przez 1 rok od momentu jej zakupu; po tym czasie karta traci swoją ważność,
• wartość karty widnieje na każdej karcie, włącznie z VAT,
• w przypadku, gdy całkowita cena towaru przekracza wartość karty, klient zobowiązany jest dopłacić różnicę,
• jeśli całkowita cena towaru jest niższa niż wartość karty, pozostała wartość na karcie przepada,
• w jednym zamówieniu można wykorzystać tylko jedną kartę,
• nie ma możliwośći wymiany karty na gotówkę,
• w przypadku zrotu lub reklamacji towaru, który opłacony był za pomocą karty podarunkowej, klientowi zostanie zwrócona kwota w formie zastępczej karty podarunkowej,
• po wykorzystaniu kodu do zapłaty zakupów na balabim.pl karta podarunkowa traci swoją ważność,
• zakupując kartę podarunkową wyrażasz zgodę na jej wykorzystanie zgodnie z niniejszymi warunkami.

5. Towar dostarczany jest kupującemu pod adres wskazany przez kupującego w zamówieniu. Sprzedawca dostarczy towar kupującemu tak szybko, jak to możliwe po otrzymaniu elektronicznego formularza z zamówieniem w terminach dostawy podanych na stronie internetowej sprzedawcy, nie później jednak niż w ciągu 30 dni kalendarzowych.

6. W przypadku gdy sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć kupującemu wszystkich zamówionych towarów w uzgodnionym terminie, powiadamia kupującego o tej sytuacji tak szybko, jak to możliwe i informuje go o przewidywanej dacie dostawy zamówionych towarów lub proponuje dostawę towarów zastępczych. W przypadku, gdy kupujący zamawia towary o niestandardowych wymiarach lub towary o masie większej niż 30 kg, sprzedawca indywidualnie ustali warunki płatności i dostawy.

7. Koszty dostawy towaru w zależności od sposobu wysłania i odbioru towaru są określone w zamówieniu kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego. Jeżeli rodzaj transportu zostanie uzgodniony na specjalne życzenie kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym rodzajem transportu.

8. Jeżeli według umowy kupna-sprzedaży sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do przejęcia towaru z chwilą dostawy. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest powtórne dostarczenie towaru lub dostarczenie w inny sposób niż określony w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towarów, ew. koszty związane z inną metodą dostawy.

9. Przy odbiorze towaru zalecamy kupującym sprawdzenie, czy opakowanie towaru nie jest uszkodzone. W przypadku, gdy kupujący zauważy uszkodzenie opakowania wskazujące na bezpodstawną ingerencję w przesyłkę, nie ma obowiązku odbioru przesyłki od przewoźnika.

10. Sprzedawca wystawia dokument podatkowy - fakturę dla kupującego. Faktura dołączona jest do dostarczonego towaru i stanowi również kartę gwarancyjną.

11. Kupujący nabywa prawo do własności towaru płacąc za niego pełną cenę zakupu, w tym koszty dostawy, najpierw jednak przejmując towar. Odpowiedzialność za przypadkowe zepsucie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na kupującego w momencie odbioru towaru lub w momencie, gdy kupujący był zobowiązany do przejęcia towaru, ale wbrew umowie kupna-sprzedaży nie zrobił tego.


VI. Zwrot towaru i odstąpienie od umowy

1. Kupujący, który zawarł umowę kupna-sprzedaży poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży.

2. Jeżeli umowa kupna-sprzedaży zawierana jest na odległość (za pośrednictwem sklepu internetowego) lub poza lokalem sprzedającego, a jednocześnie jeżeli sprzedawca zapewnił kupującemu w odpowiednim czasie i we właściwy sposób prawo do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, warunki, okres i procedurę korzystania z prawa do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, w tym formularz odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży (zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 1 lit. h) ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość) i jednocześnie zgadzają się wymagane przez prawo okoliczności, kupującemu przysługuje prawo na podstawie ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość odstąpić od umowy zakupu bez podania przyczyny i bez żadnych sankcji.

3. Termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni:
• od momentu przejęcia ostatniego dostarczonego towaru, jeżeli przedmiotem umowy kupna-sprzedaży jest zamówiony towar dostarczany osobno,
• od momentu przejęcia ostatniej części lub ostatniej sztuki, jeżeli przedmiotem umowy kupna-sprzedaży jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części,
• od momentu przejęcia pierwszego dostarczonego towaru, jeżeli przedmiotem umowy kupna-sprzedaży są towary dostarczone w określonym terminie.

 4. Kupujący przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 6 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość nie może między innymi odstąpić od umowy zakupu:
• w przypadku świadczenia usługi, jeżeli świadczenie usługi rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając tę zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy po pełnym świadczeniu usługi, jeżeli miało miejsce pełne świadczenie usługi,
• towarów wykonanych na specjalne życzenie konsumenta, towarów wykonanych na zamówienie lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta,
• towarów podlegających szybkiemu zepsuciu lub pogorszeniu,
• towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, których nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych i których opakowanie ochronne zostało zerwane po dostawie,
napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w momencie zawarcia umowy i których dostawa może nastąpić najwcześniej po 30 dniach, a cena zależy od zmian cen na rynku, na które sprzedawca nie ma wpływu,
• nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, materiałów audiowizualnych, książek lub oprogramowania komputerowego sprzedawanych w opakowaniach ochronnych, jeżeli konsument rozpakował to opakowanie.

5. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy kupujący musi przesłać jednoznaczne oświadczenie wyrażające wolę odstąpienia od umowy kupna w terminie określonym w ust. 3 tego artykułu.

6. Aby odstąpić od umowy kupna, kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży dostarczonego przez sprzedającego. Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży ma zostać przesłane przez kupującego na adres e-mail lub adres sprzedającego określony w niniejszych warunkach. Sprzedawca powinien niezwłocznie potwierdzić kupującemu otrzymanie formularza.

7. Kupujący, który odstąpił od umowy kupna-sprzedaży, jest zobowiązany zwrócić towar sprzedającemu w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży. Kupujący ponosi koszty zwrotu towarów do sprzedawcy, nawet jeśli towarów nie można zwrócić pocztą ze względu na ich charakter.

8. Jeśli kupujący odstąpi od umowy zakupu, sprzedawca zwróci mu niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy zakupu, wszystkie pieniądze, które od niego otrzymał, w tym koszty dostawy. Zwrot dokonany zostanie w ten sam sposób, w jaki otrzymane zostały pieniądze, chyba że kupujący i sprzedający uzgodnią inaczej. Sprzedawca zwróci otrzymane środki kupującemu w inny sposób tylko wtedy, gdy kupujący wyrazi na to zgodę i jeśli nie poniesie dodatkowych kosztów.

9. Jeżeli kupujący wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy towaru, który oferuje sprzedawca, sprzedawca zwraca kupującemu koszty dostawy towarów w wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi dostawy towarów.

10. Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrócenia otrzymanych środków kupującemu, zanim kupujący nie przekaże towarów lub udowodni, że wysłał je sprzedającemu.

11. Jeśli to możliwe, kupujący powinien zwrócić sprzedającemu towar w jak najmniejszym stopniu zniszczony, zużyty i zabrudzony oraz, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu. Konsument odpowiada za obniżenie wartości towaru w przypadku, gdy obchodził się z towarem inaczej niż było to konieczne biorąc pod uwagę cechy i właściwości towaru, a obniżenie wartości produktu nastąpiło w wyniku takiego obchodzenia się.

12. Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy zakupu z powodu wyprzedania zapasów, niedostępności towarów lub gdy producent, importer lub dostawca towarów przerwał produkcję lub dostawę towarów. Sprzedawca niezwłocznie informuje kupującego za pośrednictwem adresu e-mail podanego w zamówieniu i zwraca w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy zakupu wszystkie środki, w tym koszty dostawy otrzymane od niego na podstawie umowy, w ten sam sposób lub w sposób określony przez kupującego.


VII. Procedura reklamacyjna (prawa wynikające z wadliwego wykonania)

1. Sprzedawca zobowiązuje się wobec kupującego do dostarczenia towaru wolnego od wad. Sprzedawca w szczególności zobowiązuje się wobec kupującego, że w momencie, gdy kupujący przejmuje towar:
• towary mają właściwości, które zostały uzgodnione przez strony, a w przypadku braku uzgodnień, towary mają cechy opisane przez sprzedawcę lub producenta bądź mają właściwości oczekiwane przez kupującego biorąc pod uwagę charakter towarów i ich reklamę,
• towary nadają się do użytkowania w celach określonych przez sprzedawcę lub w celach, do których towary tego samego rodzaju są powszechnie używane,
• towary odpowiadają jakości lub projektowi uzgodnionej próbki lub modelu, jeżeli jakość lub projekt został ustalony zgodnie z uzgodnioną próbką lub modelem,
• towary są w odpowiedniej ilości, wadze lub odpowiedniej miary oraz
• towary są zgodne z wymogami przepisów prawnych.

2. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa z tytułu wady, która pojawi się na produkcie konsumpcyjnym w ciągu 24 miesięcy od momentu przejęcia towaru.

3. W przypadku gdy na sprzedanym towarze, jego opakowaniu, instrukcji dołączonej do towaru lub w reklamie, zgodnie z innymi przepisami, wskazany jest termin, do kiedy towar może być użytkowany, zastosowanie mają postanowienia gwarancji jakości. W ramach gwarancji jakości sprzedawca zobowiązuje się, że towary będą nadawały się do normalnego użytkowania lub że zachowają swoje standardowe właściwości przez określony czas. Jeżeli kupujący słusznie zarzucił sprzedawcy wadę towaru, nie upływa czas na skorzystanie z praw wynikających z wadliwego wykonania ani okres gwarancji przez czas, w którym kupujący nie może korzystać z wadliwych towarów.

4. Postanowienia, o których mowa w poprzednim akapicie Regulaminu, nie mają zastosowania w przypadku towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wad, w odniesieniu do których uzgodniono niższą cenę, w przypadku zużycia towarów wynikającego z ich standardowego użytkowania, w przypadku wad towarów używanych, które odpowiadają stopniowi użytkowania lub zużycia, a które towar posiadał w momencie przejęcia przez kupującego lub jeżeli wynika to z charakteru towaru. Prawo wynikające z wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed przejęciem wiedział, że towar ma wadę, lub jeżeli sam kupujący spowodował wadę.

5. W przypadku pojawienia się wady kupujący może złożyć reklamację sprzedawcy i zażądać wymiany na nowy towar, naprawy towaru, odpowiedniego obniżenia ceny zakupu lub odstąpienia od umowy.

6. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli towar ma poważną wadę, jeżeli nie może prawidłowo użyć produktu z powodu ponownego wystąpienia wady lub wad po naprawie lub w przypadku dużej liczby wad towaru.

7. Znaczącym naruszeniem umowy kupna-sprzedaży jest naruszenie, o którym strona naruszająca umowę wiedziała lub musiała wiedzieć w chwili zawarcia umowy i z powodu którego druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała owe naruszenie.

8. W przypadku wady, która stanowi nieistotne naruszenie umowy (niezależnie od tego, czy chodzi o wadę możliwą do usunięcia czy nie), kupującemu przysługuje prawo do usunięcia wady lub odpowiedniego obniżenia ceny zakupu.

9. Jeżeli przypadek wady możliwej do usunięcia pojawiał się wielokrotnie po naprawie (zwykle trzecia reklamacja w sprawie tej samej wady lub czwarta w sprawie różnych wad) lub towar ma dużą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny zakupu, wymiany towaru lub odstąpić od umowy.

10. Składając reklamację, kupujący jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, które prawo wybrał. Zmiana wyboru bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący zażądał korekty wady, która okaże się nieusuwalna. Jeśli kupujący nie wybierze w odpowiednim czasie swojego prawa wynikającego z istotnego naruszenia umowy, wówczas przysługują mu takie same prawa, jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.

11. Jeżeli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, na podstawie odstąpienia od umowy kupujący może zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu.

12. Jeżeli sprzedawca udowodni, że kupujący wiedział o wadzie towaru przed jego przejęciem lub sam ją spowodował, nie jest zobowiązany do spełnienia roszczenia kupującego.

13. Kupujący nie może reklamować przecenionego towaru z powodu, dla którego cena produktu jest obniżona.

14. Sprzedawca jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji w każdym obiekcie, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji, w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Sprzedawca obowiązany jest wydać kupującemu pisemne potwierdzenie informujące o tym, kiedy kupujący skorzystał z prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji domaga się kupujący, a także potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenie reklamacji.

15. Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik decyduje o reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Do tego okresu nie wlicza się czasu odpowiedniego dla danego rodzaju produktu lub usługi, niezbędnego do profesjonalnej oceny wady. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji nie później niż w ciągu 30 dni od jej zgłoszenia. Czas na rozpatrzenie reklamacji naliczany jest od dnia kolejnego po dniu zgłoszenia reklamacji. Przekroczenie tego okresu uważane jest za istotne naruszenie umowy, a kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży. Za moment złożenia reklamacji uważa się moment, gdy sprzedający otrzyma oświadczenie woli kupującego (skorzystanie z prawa wynikającego z wadliwego wykonania)

16. Sprzedawca informuje kupującego o wyniku reklamacji pisemnie.

17. Prawo wynikające z wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli kupujący wiedział przed przejęciem towaru, że produkt ma wadę lub jeśli kupujący sam spowodował wadę.

18. W przypadku reklamacji zasadnej kupujący ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z reklamacją. Prawo to może zostać wyegzekwowane przez kupującego od sprzedawcy w czasie do jednego miesiąca po upływie okresu gwarancji, w przeciwnym razie sąd nie ma obowiązku go przyznawać.

19. Kupujący ma możliwość wyboru sposobu reklamacji.


VIII. Dane osobowe
1. Wszystkie informacje, które zostaną przez Ciebie podane w ramach naszej współpracy, są poufne i będziemy je jako takie traktować. Jeśli nie wyrazisz na to zgody na piśmie, nie będziemy wykorzystywać Twoich danych w celach innych niż wykonanie umowy, z wyjątkiem adresu e-mail, na który mogą być wysyłane powiadomienia handlowe, ponieważ procedura ta jest dozwolona przez prawo, jeśli jej nie odrzucisz. Powiadomienia te mogą dotyczyć tylko podobnych lub powiązanych towarów i mogą zostać anulowane w dowolnym momencie w prosty sposób (wysyłając list, e-mail lub klikając link w powiadomieniu handlowym). Adres e-mail będzie przechowywany w tym celu przez okres 3 lat od momentu zawarcia ostatniej umowy między stronami umowy.

2. Bardziej szczegółowe informacje na temat ochrony danych osobowych można znaleźć w polityce prywatności TUTAJ.


IX. Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich

1. Słowacka Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem P. O. BOX 29, Bajkalská 21 / A, 827 99 Bratysława, adres internetowy: https://www.soi.sk/sk, jest odpowiedzialna za pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna-sprzedaży. Internetową platformę do rozwiązywania sporów on-line znajdziesz pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Może być ona wykorzystana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym dotyczących umowy zakupu.

2. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Słowacka z siedzibą w Mlynské nivy 44 / A 827 15, Bratysława 212 Republika Słowacka, adres internetowy: https://esc-sr.sk/ zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 182/2011. 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r jest punktem kontaktowym w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich i stanowi uzupełnienie rozporządzenia (WE) nr 1782/2013 2006/2004 i dyrektywy 2009/22 / WE (rozporządzenie w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich).

3. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności handlowej. Kontrole handlowe wykonywane są, zgodnie z zakresem kompetencji, przez odpowiedni urząd ds. działalności gospodarczej. Słowacka Inspekcja Handlowa z kolei w ograniczonym zakresie nadzoruje między innymi przestrzeganie prawa zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów i ustawą o ochronie konsumentów w przypadku sprzedaży na odległość.


X. Postanowienia końcowe 

1. Zaznaczając odpowiednie pole przed wysłaniem zamówienia, kupujący potwierdza, że przeczytał, zrozumiał i w pełni zgadza się z niniejszym regulaminem.

2. Strony umowy mogą przekazywać sobie wszelką korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.

3. Kupujący dostarcza korespondencję sprzedającemu na adres e-mail określony w niniejszym regulaminie. Sprzedawca dostarcza kupującemu korespondencję na adres e-mail zapisany na koncie klienta kupującego lub podany w zamówieniu.

4. Wszelkie umowy między sprzedającym a kupującym są regulowane porządkiem prawnym Republiki Słowackiej. Jeżeli relacje wynikające z umowy kupna-sprzedaży zawierają element międzynarodowy, wówczas strony zgadzają się, że relacje te podlegają prawu Republiki Słowackiej. Nie wpływa to na prawa konsumenta wynikające z ogólnie obowiązujących przepisów.

5. Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do kupującego zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 1 lit. n) ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.

6. Wszelkie prawa do strony internetowej sprzedawcy, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafiki, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do sprzedawcy. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub w inny sposób korzystania ze strony internetowej lub jej części bez zgody sprzedawcy.

7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy spowodowane interwencjami w sklep internetowy osób trzecich lub w wyniku użytkowania sklepu niezgodnie z jego przeznaczeniem. Korzystając ze sklepu internetowego, kupujący nie może stosować procedur, które mogłyby negatywnie wpłynąć na jego działanie i nie może wykonywać żadnych czynności, które mogłyby pozwolić jemu lub stronom trzecim na niedozwoloną ingerencję lub nielegalne korzystanie z oprogramowania bądź innych elementów, z których składa się sklep internetowy i korzystać ze sklepu internetowego lub jego elementów bądź softweru w sposób niezgodny z jego celem lub przeznaczeniem.

8. Umowa kupna-sprzedaży, w tym regulamin, jest archiwizowana przez sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.

9. Treść regulaminu może zostać zmieniona lub uzupełniona przez sprzedającego. Niniejsze postanowienie nie wpływa na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji warunków.


Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2022.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja