Kategorie
 
 
 
Limited Special
 
 
 
 
 

Dotarł do Ciebie uszkodzony produkt? Poinformowuj nas o tym jak najszybciej wysyłając e-mail bądź dzwoniąc. Uszkodzenie wystarczy udokumentować zdjęciem. Reklamacja zostanie zakończona wymianą, wysłaniem nowego towaru bądź zwrotem pieniędzy na rachunek bankowy. W przypadku towaru niedziałającego bądź innej wady, należy skontaktować się z nami w celu indywidualnych ustaleń. Po otrzymaniu dokładnego opisu wady w e-mailu bądź telefonicznie poinformujemy Cię o sposobie rozwiązania reklamacji.


Obsługa klienta

Telefon: +48 523 047 838
E-mail: info@balabim.pl
Formularz kontaktowy


W przypadku decyzji o zwrocie towaru i odesłaniu go do nas, prosimy o wysłanie go razem z wypełnionym formularzem reklamacyjnym i fakturą na adres:

EXPANDECO - BALABIM
Stawowa 91
43-400 Cieszyn

Formularz reklamacyjny (należy włożyć do paczki)


Procedura reklamacyjna

1. Sprzedawca zobowiązuje się wobec kupującego do dostarczenia towaru wolnego od wad. Sprzedawca w szczególności zobowiązuje się wobec kupującego, że w momencie, gdy kupujący przejmuje towar:
• towary mają właściwości, które zostały uzgodnione przez strony, a w przypadku braku uzgodnień, towary mają cechy opisane przez sprzedawcę lub producenta bądź mają właściwości oczekiwane przez kupującego biorąc pod uwagę charakter towarów i ich reklamę,
• towary nadają się do użytkowania w celach określonych przez sprzedawcę lub w celach, do których towary tego samego rodzaju są powszechnie używane,
• towary odpowiadają jakości lub projektowi uzgodnionej próbki lub modelu, jeżeli jakość lub projekt został ustalony zgodnie z uzgodnioną próbką lub modelem,
• towary są w odpowiedniej ilości, wadze lub odpowiedniej miary oraz
• towary są zgodne z wymogami przepisów prawnych.

2. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa z tytułu wady, która pojawi się na produkcie konsumpcyjnym w ciągu 24 miesięcy od momentu przejęcia towaru.

3. W przypadku gdy na sprzedanym towarze, jego opakowaniu, instrukcji dołączonej do towaru lub w reklamie, zgodnie z innymi przepisami, wskazany jest termin, do kiedy towar może być użytkowany, zastosowanie mają postanowienia gwarancji jakości. W ramach gwarancji jakości sprzedawca zobowiązuje się, że towary będą nadawały się do normalnego użytkowania lub że zachowają swoje standardowe właściwości przez określony czas. Jeżeli kupujący słusznie zarzucił sprzedawcy wadę towaru, nie upływa czas na skorzystanie z praw wynikających z wadliwego wykonania ani okres gwarancji przez czas, w którym kupujący nie może korzystać z wadliwych towarów.

4. Postanowienia, o których mowa w poprzednim akapicie Regulaminu, nie mają zastosowania w przypadku towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wad, w odniesieniu do których uzgodniono niższą cenę, w przypadku zużycia towarów wynikającego z ich standardowego użytkowania, w przypadku wad towarów używanych, które odpowiadają stopniowi użytkowania lub zużycia, a które towar posiadał w momencie przejęcia przez kupującego lub jeżeli wynika to z charakteru towaru. Prawo wynikające z wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed przejęciem wiedział, że towar ma wadę, lub jeżeli sam kupujący spowodował wadę.

5. W przypadku pojawienia się wady kupujący może złożyć reklamację sprzedawcy i zażądać wymiany na nowy towar, naprawy towaru, odpowiedniego obniżenia ceny zakupu lub odstąpienia od umowy.

6. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli towar ma poważną wadę, jeżeli nie może prawidłowo użyć produktu z powodu ponownego wystąpienia wady lub wad po naprawie lub w przypadku dużej liczby wad towaru.

7. Znaczącym naruszeniem umowy kupna-sprzedaży jest naruszenie, o którym strona naruszająca umowę wiedziała lub musiała wiedzieć w chwili zawarcia umowy i z powodu którego druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała owe naruszenie.

8. W przypadku wady, która stanowi nieistotne naruszenie umowy (niezależnie od tego, czy chodzi o wadę możliwą do usunięcia czy nie), kupującemu przysługuje prawo do usunięcia wady lub odpowiedniego obniżenia ceny zakupu.

9. Jeżeli przypadek wady możliwej do usunięcia pojawiał się wielokrotnie po naprawie (zwykle trzecia reklamacja w sprawie tej samej wady lub czwarta w sprawie różnych wad) lub towar ma dużą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny zakupu, wymiany towaru lub odstąpić od umowy.

10. Składając reklamację, kupujący jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, które prawo wybrał. Zmiana wyboru bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący zażądał korekty wady, która okaże się nieusuwalna. Jeśli kupujący nie wybierze w odpowiednim czasie swojego prawa wynikającego z istotnego naruszenia umowy, wówczas przysługują mu takie same prawa, jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.

11. Jeżeli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, na podstawie odstąpienia od umowy kupujący może zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu.

12. Jeżeli sprzedawca udowodni, że kupujący wiedział o wadzie towaru przed jego przejęciem lub sam ją spowodował, nie jest zobowiązany do spełnienia roszczenia kupującego.

13. Kupujący nie może reklamować przecenionego towaru z powodu, dla którego cena produktu jest obniżona.

14. Sprzedawca jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji w każdym obiekcie, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji, w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Sprzedawca obowiązany jest wydać kupującemu pisemne potwierdzenie informujące o tym, kiedy kupujący skorzystał z prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji domaga się kupujący, a także potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenie reklamacji.

15. Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik decyduje o reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Do tego okresu nie wlicza się czasu odpowiedniego dla danego rodzaju produktu lub usługi, niezbędnego do profesjonalnej oceny wady. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji nie później niż w ciągu 30 dni od jej zgłoszenia. Czas na rozpatrzenie reklamacji naliczany jest od dnia kolejnego po dniu zgłoszenia reklamacji. Przekroczenie tego okresu uważane jest za istotne naruszenie umowy, a kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży. Za moment złożenia reklamacji uważa się moment, gdy sprzedający otrzyma oświadczenie woli kupującego (skorzystanie z prawa wynikającego z wadliwego wykonania)

16. Sprzedawca informuje kupującego o wyniku reklamacji pisemnie.

17. Prawo wynikające z wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli kupujący wiedział przed przejęciem towaru, że produkt ma wadę lub jeśli kupujący sam spowodował wadę.

18. W przypadku reklamacji zasadnej kupujący ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z reklamacją. Prawo to może zostać wyegzekwowane przez kupującego od sprzedawcy w czasie do jednego miesiąca po upływie okresu gwarancji, w przeciwnym razie sąd nie ma obowiązku go przyznawać.

19. Kupujący ma możliwość wyboru sposobu reklamacji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja